Vegan on a Budget



ruku na srdíčko. jsem otesánek. bez legrace. spořádat náklaďák zeleniny mi nečiní sebemenší potíž. vzhledem k mému nemalému apetitu tedy jistě nepřekvapí, že hledám neustále způsoby, kterak žít a především jíst pokud možno nízkorozpočtově. od svých patnácti se stravuju vegetariánsky, vegansky pak posledních šest let. a vězte, že jsem vždy činila s vědomím, že jídlo je sice radost, zároveň jsem však svým chuťovým buňkám byla ochotna dopřát jen takového potěšení, které potrápí mou peněženku co možná nejméně.


   . šup do mrazáku - mojí specialitou je zamrazit vše, co mi přijde pod ruku. navykla jsem si touto cestou uchovávat především rozmixované ovoce ve formě kaší, které se dají využít na smoothies, mungo fazolky, hrachové lusky, bobulovité ovoce, banány (ideální namísto vajec při pečení) a samozřejmě zejména bylinky

   . ryze sezónně - pro generace před námi něco zcela přirozeného, my jsme se však díky životu v absolutní nadhojnosti a konzumu velmi rychle odnaučili vnímat, co nám nabízí hospodářský rok a jeho cyklus. chápu, že mnohé může představa dušené mrkve k večeři několikero dní po sobě značně děsit. mně osobně naopak velmi baví potrápit vlastní fantazii a vymýšlet rozličné variace přípravy. záleží jen na nás samotných, v jaký zázrak onu "obyčejnou" mrkev proměníme. a opět platí - čemu se v daném období mimořádně daří, to klesá na ceně. a mé srdce plesá radostí, neboť aktuálně má zelenou cuketa!

.   polévka je grunt - a také ideální řešení pro všechny, co mají do kapsy poněkud hlouběji. husté zeleninové polévky a nejrůznější pyré jsou alfou i omegou pro můj jídelníček. aby ne - dokonale zasytí, jsou bleskurychle hotové a v žádném případě vás nezruinují. tak kupříkladu kilo rajčat nebo hlávka květáku lze u nás v holešovické tržnici pořídit za desetikorunu.

.   estetika stranou - nenechte se ošálit zdánlivě bezchybnou vizáží. zkušenost praví, není všechno zlato, co se třpytí. více než na zrak byste se při nákupu ovoce a zeleniny měli spoléhat na čich. raději tedy sáhněte po nesouměrných kouscích než po těch jak podle kružítka. ono totiž červavé jablíčko bude lahodnější než to nepřirozeně naleštěné bez chuti a zápachu.

.   zázračná fermentace - kouzlu mléčného kvašení jsem podlehla už před nějakým časem a hodlám se mu věnovat v samostatném článku.

. hurá na trh - mileráda si ráno přivstanu a ještě před prací zamířím i s pejsky k nám na holešovickou tržnici. důvodů k tomu mám víc než dost: ceny jsou zde výrazně přátelštější, znám své zelináře a mohu se tak kdykoli informovat o původu potravin, nemusím trávit večery po práci v tlačenici v Tescu a v neposlední řadě je to můj každodenní rituál ♥

.   zužitkuj to všechno - pakliže u vás doma končívají řepné či ředkvičkové listy nemilosrdně v odpadkovém koši, koukněte sem

. sólo po zelí - opomíjená vitaminová bomba, díky níž naši předkové ustáli období krutých zim. my naproti tomu bláhově spoléháme na dovážené pomeranče, které nám tak akorát způsobí ekzém, místo toho, abychom vycházeli z prastaré moudrosti.


podělte se i vy o své tipy, triky, fígle, jak ušetřit!


pées - zajímala by vás kalkulace surovin na fotce? máte ji mít: 
velká vanička jahod ... 1o Kč
sáček meruněk ... 1o Kč
kilo okurek ... 1o Kč
velký svazek špenátu ... 2o Kč
rybíz od maminky

Komentáře

  1. Skvelý článok.
    Niekedy mám úplne pocit že zarábam iba na to, aby som to (s prepáčením) prežrala. Doslova :D
    Ale tiež sme posledný rok-dva začali zamrazovať všetko čo sa dá :)

    http://simona-zacko.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  2. Škoda že nemám Holešivickou tržnicí blíž, vím, že se tam dají pořídit skvosty. A panebože - haha - vždycky se cítím jako blázen, když ke každému kousku rajčete/broskve a já nevím čeho, přičíchávám. Krásně napsané :)<3

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

- merci za zastaveni

Oblíbené příspěvky